دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1396 - 17:06

تور بازدید از موزه جواهرات از سوی  فرهنگسرای امام(ره)

تور بازدید از موزه جواهرات یکشنبه 26 آذر ، از سوی  فرهنگسرای امام (ره) برگزار می شود.
کد خبر : 242078

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، کانون گردشگری فرهنگسرای امام (ره) با هدف آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری شهر تهران تور بازدید از موزه جواهرات را برگزار می‌کند.


موزه جواهرات ملی تا پیش از انقلاب اسلامی فعالیت داشته و پس از آن تعطیل شد. اما دوباره در سال 1369 خورشیدی این موزه برای بازدید عموم بازگشایی شد. از جمله آثار موجود در موزه جواهرات ملی باید به الماس دریای نور، تخت طاووس (تخت خورشید)، تخت نادری، کره جواهر، تاج‌ماه و ... اشاره کرد.


علاقه‌مندان جهت شرکت در این تور یکشنبه 26 آذر، ساعت 13،می توانند به فرهنگسرای امام (ره) تهران‌ میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی) مراجعه کنند.


نمایشگاه «هنر پتینه»در فرهنگسرای امام(ره)


نمایشگاه «هنر پتینه» به هنرمندی منیژه سقازاده با هدف آشنایی شهروندان با هنرهای اصیل ایرانی، از 26 آذر در فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌شود.


نمایشگاه «هنر پتینه»با 25 اثر با موضوعات دکوپاژ، پتینه، دکولاژ، نقاشی موزایک، آبکاری صنعتی، ورق طلا برگزار میشود.


پتینه‌کاری هنر کهنه کردن اجسام و کارهای هنری با بهره‌گیری از رنگ و بافت و ایجاد نمایی کهنه و فرسوده شده یا اکسیدشده است. در این هنر، با کمک رنگ‌های پوشاننده، روشن‌کننده و تیره کننده، و مات‌کننده، به اشیا حالتی فرسوده، خورده شده، و کهنه داده می‌شود.



پتینه کاری هنریست که با رنگ های دکوراتیو و ابزارهای مختلف روی سطوح مختلف بافت خاصی را ایجاد می کنند. پتینه ظاهری زیبا و دلنشین تر از رنگ های دیگر دارد که در اصطلاح هنری (نقاشی ساختمان) پتینه و یا مانور روی سطوح اطلاق می شود.


همچنین در روزهای26 و 28 آذر، آموزش حضوری این هنر با حضور منیژه سقازاده برگزار می‌شود.


علاقه مندان می‌توانند برای بازدید نمایشگاه ،27،26 ، 28 آذر از ساعت ۹ تا ۱۷به فرهنگسرای امام(ره) به نشانی؛ میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند.


همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و فرهنگسرای امام (ره)می‌توانند به نشانی ساب پورتال و رسانه خبری مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته